Czym są filtry i bany Google?
Google dysponuje swoimi sposobami na ukaranie webmasterów, którzy stosują nieuczciwe praktyki. Nakłada filtry ręczne i automatyczne na strony, które nie stosują się do sporządzonych przez firmę zasad pozycjonowania stron. Filtry ręczne od Google nakładane są przez pracowników firmy, filtry algorytmiczne bezpośrednio przez algorytm. Przyczyną ich nałożenia jest stosowanie w pozycjonowaniu metod “black hat”.
Jakie są rezultaty nałożenia filtrów od Google?
Podstawowymi konsekwencjami filtrów Google jest spadek strony w wynikach wyszukiwania. Strony, które w niezaprzeczalny sposób naruszają zalecenia Google mogą być nawet całkowicie usunięte z ich wyników. Filtry ręczne Google nakładane są z reguły na miesiąc, a filtry algorytmiczne do chwili, gdy strona będzie zaakceptowana przez roboty sieciowe. Oczywiście także w przypadku filtru ręcznego warunkiem nieprzedłużenia kary jest poprawienie strony zgodnie z wytycznymi. Przeważnie spotykamy się z filtrami Google nie pozwalającymi na osiągnięcie dobrych wyników w wyszukiwarce lub znacząco obniżającymi dotychczas osiągane pozycje.