Przedsiębiorstwa lub właściciele sklepów internetowych, którzy chcą dotrzeć do wysokich pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania, są w stanie to osiągnąć na co najmniej trzy sposoby. Pierwszy – najbardziej wadliwy – to podjęcie działań na własną rękę. Nie posiadając rozeznania w zakresie SEO i nie obserwując na bieżąco informacji o zmianach w algorytmie Google, trudno postępować właściwie i – co najistotniejsze – skutecznie. Kolejna droga to stworzenie etatu dla specjalisty SEO, lecz nie każda firma się na to decyduje powodu ograniczeń budżetu. Trzeci sposób to rozpoczęcie współpracy z agencją SEO. Budżet zarezerwowany na zadania agencji SEO można dostosować do możliwości finansowych zleceniodawcy. Atutem współpracy z agencją SEO jest to, że pomijając speców od SEO w pracują tam także osoby od content marketingu, programowania, grafiki czy kampanii Google Ads, które służą merytoryczną pomocą w tych sferach.

Postaw na sumienną oraz transparentną agencję SEO

Agencji SEO w naszym kraju jest wiele. Czym kierować się w trakcie doboru podmiotu, która zwiększy naszą widoczność w SERP? Zalecamy postawić na markę, która działa na rynku od dłuższego czasu. Liczba agencji SEO, a także tych reklamowych oraz kreatywnych, z każdym rokiem wzrasta, co nie zawsze gwarantuje wysoką jakość usług. Wybierając firmę, która funkcjonuje od około dekady, można mieć zaufanie, że posiada ona spore doświadczenie i może w każdej chwili pochwalić się szerokim portfolio swoich byłych klientów. Agencje SEO częstokroć na swoich stronach dodają sekcję „Case study”. Zanim sygnuje się umowę trzeba zapoznać się ze studia takich przypadków, żeby przekonać się, jakich rezultatów można oczekiwać po danej agencji, jak również to dla jakich branż pracowała i z jakimi zadaniami przyszło im się zmierzyć. Dobra agencja SEO to taka, której praca jest transparentna: pisze o harmonogramie prac na zbliżające się miesiące, a także dostarcza raporty ze zrealizowanych działań i ich efekty.

Drugi zasadniczy aspekt to personalizacja oferty i dopasowanie strategii działań do potrzeb działalności, którą prowadzi zleceniodawca agencji. Jeżeli agencja SEO na chęć współpracy odpowiada w kilka minut, a oferta wygląda jak gotowy szablon, należy traktować to jak sygnał alarmowy. Po wysłaniu zapytania pracownik kompetentnej agencji SEO winien skontaktować się z potencjalnym klientem, żeby dopytać o dokładniejsze informacje o firmie, niezbędne do utworzenia dla niej kompleksowej oferty. Mamy tu na myśli dane, których nie można odnaleźć samodzielnie online, jak przykładowo informacja o prowadzonych dotąd działaniach SEO czy o ważnych dla klienta usługach bądź produktach, które pragnie wypromować.

Opłata za usługi firmy SEO – na które oferty uważać

Nieufnie należy potraktować agencje SEO, które oferują współpracę z opłatą za wypracowany rezultat. W takim modelu klient rozlicza się z firmą SEO wtedy, gdy słowa kluczowe dotrą na wskazane w umowie pozycje w wynikach wyszukiwania (przykładowo wejdą do Top5 bądź pierwszej strony wyników). To nadal często proponowany rodzaj rozliczeń, aczkolwiek niesie ze sobą duże niebezpieczeństwo – można bowiem osiągnąć natychmiastowy efekt naruszając reguły ustalone przez Google. Nieustannie aktualizowany algorytm także nie pomaga w spełnieniu obietnic składnych klientowi, dlatego solidna agencja SEO nigdy nie gwarantuje zdobycia konkretnych efektów. Co do opłaty za działania firmy SEO, to z rzadka bywa ona stała – na ogół w pierwszych tygodniach po podpisaniu umowy konieczne jest zaangażowanie większego budżetu, żeby opracować wnikliwy audyt SEO, a potem wykonywać wszystkie wyliczone w nim zalecenia. W kolejnych miesiącach współpracy, jak strona klienta zostanie już zoptymalizowana, wydatki na działania bywają dużo niższe.

Siedziba:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]