Powszechność urządzeń takich jak smartfony czy tablety sprawia, że twórcy stron internetowych z większą ochotą przygotowują ich mobilne wersje. Jest to bardzo ważne ze względu na coraz większy ruch w Internecie pochodzący właśnie z urządzeń przenośnych. Zasada jest jedna: jeżeli chcesz mieć większą liczbę użytkowników musisz stworzyć im jak najwygodniejsze warunki korzystania z Twojego serwisu. Dlatego właśnie konieczna jest optymalizacja dla urządzeń mobilnych.

Optymalizacja strony dla urządzeń mobilnych – o czym powinieneś wiedzieć

Są rzeczy, na które musimy zwrócić uwagę, przygotowując naszą stronę. Jeśli chcemy być przyjaźni dla osób korzystających z urządzeń mobilnych, która wpływa na to, czy nasza strona jest przyjazna dla użytkowników urządzeń mobilnych, co najważniejsze trzeba zadbać o to, aby strona wyświetlała się w prawidłowy sposób na różnych urządzeniach. Warto również zagwarantować szybkie wyświetlanie się zawartości serwisu. Użytkownikom mobilnym zależy przecież na szybkim dostępie do informacji. Kolejnym podstawowym, ale bardzo istotnym elementem, jest czytelność. Tworząc stronę z myślą o urządzeniach mobilnych musimy zadbać o odpowiednią wielkość wszystkich elementów oraz odstępy między nimi. Przydatne jest również wykorzystywanie informacji o miejscu, w którym znajduje się użytkownik. Dobrze, jeśli nasz portal wyświetla dodatkowe notyfikacje o tym, co jest najbliżej użytkownika.

Optymalizacja strony dla urządzeń mobilnych – co poleca Google

Pamiętanie o tych zasadach na pewno przełoży się na zwiększenie ruchu na Twojej stronie. Osiągnąć to można na różne sposoby. Możemy stworzyć swoją stronę w oparciu o RWD (Responsive Web Design). Jest to rozwiązanie zalecane przez Google. W niektórych sytuacjach nie możemy zachować pełnej responsywności. Wtedy warto pomyśleć o stworzeniu oddzielnej, mobilnej wersji strony. Jest to wyjście mniej wygodne, ponieważ wymaga wykorzystania dodatkowego adresu URL. Jeśli strona zaprojektowana jest np. na WordPressie, możemy po prostu wykorzystać odpowiednie wtyczki, które zapewnią responsywność strony. Optymalizacja strony dla urządzeń mobilnych, to obecnie obowiązek każdego webmastera.