Popularne porzekadło mówi, iż czasem obraz jest wart więcej niż tysiące słów. Potwierdza się ono również w reklamie, która od lat stosuje wizualne środki przekazu. Zaczynano od fotografii, jednak wraz z zaawansowaniem techniki i wzrostem dostępu do kina, a następnie telewizji i internetu, powoli przyszła kolej na filmy. Dziś klipy stanowią jeden trzonów dużych i małych kampanii – zarówno jeśli chodzi o akcje społeczne, kształtowanie wizerunki marki czy też reklamę konkretnego produktu. Tak rozległe zastosowanie filmów promocyjnych umożliwia w głównej mierze różnorodność ich odmian, między którymi łatwo można odnaleźć tę, która do planowanej strategii reklamowej będzie najlepiej dopasowania.

Produkcja filmów – jak promują się instytucje publiczne i firmy?

Spoty reklamowe są najczęściej stosowanym typem produkcji filmowych, pomocnym podczas promocji marki. Świetnie kojarzymy je z ekranów telewizorów, jednak ostatnimi czasy ważnym kanałem ich dystrybucji stał się również internet – na co dzień natrafiamy na nie na portalach informacyjnych czy też YouTube, oprócz tego powszechnym zabiegiem jest wyświetlanie ich na ekranach w środkach komunikacji miejskiej. Warto napomknąć również o firmach korporacyjnych, które są znaczącą częścią strategii tworzenia pozytywnego wizerunku marki w oczach potencjalnych oraz pracowników. Istotnym gatunkiem są ponadto filmy promocyjne. Ich produkcję zlecają nie tylko firmy, ale też inne podmioty – między innymi te parające się promowaniem miast lub regionów, fundacji i organizacji charytatywnych. To instrument przydający się wspaniale do ukazania piękna danego miejsca, przebiegu wszelkiego typu inwestycji (na przykład budowy autostrad czy fabryk) albo informacji o działaniach mających na celu pomoc potrzebującym. Podobną kategorią są filmy eventowe, stanowiące rodzaj sprawozdania z wielorakich imprez.

Produkcja filmów – u kogo zamówić ich wykonanie?

By reklama oparta o filmy promocyjne przyniosła prognozowane skutki, muszą one wyróżniać się najwyższą jakością. Wobec tego produkcję filmów wypada zlecić sprawdzonej, kompetentnej ekipie. O poziomie usług świadczonych przez dane studio sporo powie nam galeria jego ukończonych prac. Nie bez znaczenia jest też to, z jakiego sprzętu ono korzysta. Chodzi między innymi o drony pozwalające na realizację atrakcyjnych ujęć z lotu ptaka, praktycznie nieodzownych w dzisiejszych filmach korporacyjnych i promocyjnych.