Jesteś zainteresowany pełną ofertą private blog network? Nie czekaj! Skieruj się na pbnmarket.pl.
Aby konsument odnalazł twój biznes musisz nie tylko posiadać stronę firmową, ale również zadbać o jej pojawianie się w wynikach wyszukiwania. Do tego kluczowa jest zawartość strony i to czy cyklicznie dodawane są do niej kolejne rzetelne i pomocne dla klienta treści. Lecz nie wolno też zlekceważyć tzw. link buildingu, innymi słowy zdobywania linków kierujących na stronę. Jedną ze strategii link buildingowych jest wykorzystywanie PBN – prywatnej sieci blogów.
Private blog network i ich zalety oraz minusy
PBNy są prywatne, bowiem są tworzone i zarządzane przez jeden podmiot (z reguły przez dużą agencję marketingową bądź firmę SEO), który troszczy się o jakość pojawiających się tam treści. Prywatne sieci serwisów są zazwyczaj używane jako część rozbudowanej strategii marketingowej, co jest bardzo ważne, ponieważ najlepsze efekty ich zastosowania widać w stosunku do stron, które są rzetelnie zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz zawartości. Prywatne sieci serwisów nie tylko umożliwiają wygenerowanie dużej ilości linków przychodzących do witryny, ale także na ich zróżnicowanie, co jest korzystnie postrzegane przez algorytmy wyszukiwarek. Za wadę PBNów można uznać tylko to, że ich stworzenie nie jest tanie, a następnie należy przeznaczać niemało godzin na zachowanie ich na odpowiednim poziomie.
Wizytówki NAP i publikacje z canonicalem, czyli jak spożytkować potencjał PBN
Prywatne sieci serwisów rewelacyjnie zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, bowiem można na nich zamieszczać artykuły tematyczne będące wizytówką NAP. Co to jest NAP? To generalnie każda publikacja w sieci, gdzie widoczne są najważniejsze informacje kontaktowe firmy – jej adres e-mail czy telefon, nazwa i adres. Na przykład NAP-em jest wizytówka Google Moja Firma, ale jest nim też zakładka w internetowym katalogu firm, strona w mediach społecznościowych lub artykuł, w którym podano firmowe informacje kontaktowe.
Kolejna skuteczna metoda korzystania z potencjału PBNów to artykuły z linkiem kanonicznym. To powtórna publikacja wartościowych artykułów z podaniem odnośnika do źródła treści oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W takim przypadku roboty wyszukiwarek zazwyczaj oceniają wyżej jakość oryginalnego wpisu, dlatego że napotykanie linków do niego na różnych stronach zewnętrznych rozumieją jako znak, iż pod wskazanym adresem kanonicznym znajdują się godne przeczytania, wiarygodne informacje. Publikacje z canonicalem najlepiej sprawdzają się przy treściach z sektora YMYL (Your Money Your Life), gdzie ważne jest pozyskanie wysokiego autorytetu, czyli tych związanych w szczególności ze zdrowiem, doradztwem finansowym i aktualnymi wydarzeniami, doradztwem prawnym.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO